Pages

Thursday, March 17, 2016

Day of DIY # 85. SWANTS.

Hej!
Ända sen jag såg detta har jag velat göra swants = sweater pants. Så himla bad ass och nääz med bilder från Island :) Jag gjorde inte alls som i tutorialen dock. Gjorde dessa byxor i december men har inte fått några bilder på dem förrän nu ooops! De är dock flitigt använda :) Och så kom jag på att jag kunde vara med på sypepp hos Fredrika för en gångs skull!

Den här ylletröjan köpte jag på loppis med intentionen att göra en till kjol. Sen upptäckte jag att den var lite hålig och då kändes ju inte det så skoj. Som tur var kom jag att tänka på swants och ba yes!

Jag sökte på DIY swants och sånt på youtube men hittade sen DIY leggings och utgick lite smått från det. Använde ett par andra mjukisbyxor och gjorde en mall. Eftersom tröjan inte räckte helt skarvade jag med en t-shirt från svåger J. Vilket jag är glad för för det känns lite skönare med bomull upptill.

Sen blev det mars och jag ba shit måste fota mina swants trots dippfläckar och annat. Foton av sambon.

Inspirerad av Stephen West poserade jag lite sådär häftigt vid balkongdörren.

....

Detta är det mest välanvända jag sytt än så länge. Så himla skönt att kunna ha ull på nästan hela kroppen :> Ylleärmarna är lite filtade också vilket känns gött och hållbart.

Skulle du vilja ha ett par swants? Jag skulle gärna göra ett par till bara för det var så roligt :) Gött dessutom att tröjan kostade 55 kronor och t-shirten var en gåva yäääh!

Here are some pics of my swants that I made back in december. They are made from a wool sweater and a cotton t-shirt. Sooo comfy! I wear them everyday :)

Toodels!

8 comments:

  1. Jätterolig idé. Har aldrig hört talas om det innan men tycker det ser strålande ut!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack! De är verkligen hur bekväma som helst också :)

      Delete
  2. Wow! Vilka balla brallor! Coolt att sy sina egna brallor först och främst. Nu blev jag inspirerad och kände genast att jag ville sy något av en gammal trasig trikåtröja... hmmm, får se vad det kan bli. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack :) Trikåtröja kan nog vara passande till barnbyxor om inte annat :) Finns massor av tutorials på att sy om gamla kläder.

      Delete
  3. JAAA! Den där tutorialen hittade jag också för länge sen och tänkte "wow" och "men för svårt" så idén fanns kvar men har känts alldeles för krånglig. Det här var ju en jättesmart lösning! Och alltså rätt snygg??? Skulle gärna lufsa runt i dem där i fjällvintern :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Du får testa! Perfekt om du hittar nån lite filtad tröja :) Det blir ju ganska mkt material över också. Ja asså jag tycker ändå de är rätt snygga. Det skulle ju verkligen gå att göra dem snyggare också genom att anstränga sig lite mer med sömnad och passform upptill.

      Delete
  4. Men wow! Så snyggt Helga! Älskar för övrigt din Stephen West pose, verkligen on point! P.S. Av nån anledning kom dina kommentarer som spam vilket gör att jag måste godkänna dem innan de syns "utåt" och jag väntar alltid med att göra det tills jag bygger ihop sypepps-inlägget för att jag ska ha alla kommentarer samlade till sypeppen. Kram! <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack så mycket :) Vad knäppt med kommentarerna! Aja då vet jag att du fick dem iaf så jag kan fortsätta kommentera ibland :)

      Delete