Pages

Monday, January 1, 2018

Day of DIY # 124. Colorful stroller pad.

Här kommer ett till svårfotat projekt :/ Jag glömde dessutom att fota baksidan och väga det stickade innan jag sydde på fodret på baksidan. Nu är den nere i vagnsrummet så det blir det inget av haha. Men jag ville ändå blogga om den. Först skulle detta bli en kofta till barnet men det blev ju så himla stort så då tänkte jag att det fick bli en dyna till vagnen istället eftersom jag ändå tänkt göra en sån :) Skönt att slippa repa upp! ;D

Garn: Klippans Yllefabrik och lite från Ullcentrum
Stickor: 3,5
Mönster: La upp 132 maskor och stickade rätstickning

Efter att jag stickat det raka stycket (som blev cirka 83 x 27 cm), och sytt fast ett fint tyg på baksidan, fick maken hjälpa mig mäta för sånt orkar inte min hjärna med. Jag skulle göra hål för remmarna i vagnen :) Så han gjorde denna ytterst hjälpsamma ritning och så sydde jag som jättestora knapphål genom pappret. Roligt! :D Så kul att sprätta upp dem mmm

Det blev perfekt!

Vi brukar vika tyget uppe vid ryggen men jag borde fixa nån form av fastsättning. Det verkar vara mjukt och skönt att sitta på och så blir det ju varmt med fluffig rätstickning och foder på baksidan :) Och det är ju alltid gött att kunna göra saker själv istället för att köpa :D

I was going to make a cardigan for my daughter but this time it was far too big. So instead I made some padding for our stroller. It's made with size 3,5 needles and I used wool yarn. On the back is a colorful fabric (which I forgot to take pics of...). I also forgot to weigh it. Ah well, it gets the job done and that's what's most important ;)

No comments:

Post a Comment