Pages

Friday, May 18, 2018

Vecka 35.

 Här kommer några bilder på en mage i vecka 35. Hann precis fota lite innan det slog om haha. Idag gick jag in i vecka 36. Vi har klarat av 35 hela veckor. Lagom till värmeböljan phew!

 Som tur var så är det lite svalare idag. Värme + höggravid + foglossning och sammandragningar + restless legs vid läggedags = tråkig kombo. Annars känner jag mig väl rätt så okej. Lite trött på att vara gravid och inte kunna göra så mycket. Blir trött efter nån minuts promenad ibland :( Jag skulle egentligen jobbat till den 23e maj men blev sjukskriven för 2 veckor sen. Så skönt att vara hemma och vila så jag orkar liite mer på eftermiddagen när Draken ska hem från föris. Och så skönt att ha en man som är student och kan fixa de flesta hämtningar och lämningar!

Bäbisen fick i veckan sin allra första lekkamrat vilket fick mig att längta ännu mer efter att få hålla hen! De senaste veckorna när jag fått mer tid till att vila har jag börjat längta mer och mer. Det känns så overkligt att vi ska få ett barn till. I helgen var vi och köpte ett skötbord och igår la jag in nyfödingskläderna i byrån. Om ett par veckor är det fritt fram för hen att komma ut. Beräknat är det den 22 juni men jag hoppas på nån vecka innan det. Framför allt hoppas jag att jag slipper gå över tiden en massa som jag gjorde förra gången...!

Så här såg jag ut för knappt 2 år sen när jag var i vecka 35 med Draken :) Lite mer spetsig och mindre putig mage och en ring färre på fingret. Annars ganska likt ändå :P

No comments:

Post a Comment