Pages

Sunday, February 25, 2018

Day of DIY # 131. Crocheted pouch.

Här kommer första färdiga projektet från 2018! :) Jag behövde en liten börs att ha småsaker i så de inte skulle ligga löst i min stora stickkorg.

Garn: 100 % bomull beställt från Redlunds manufaktur. Det är kabeltvinnat 12/6
Mönster: eget påhitt. Jag la upp 70 luftmaskor och sammanfogade det. Virkade ihop den nedtill med smygmaskor.
Virknål: 3,0
Garnåtgång: 23 gram

Det här projektet blev faktiskt till för att jag blev så himla sugen på att prova flerfärgsvirkning. Så nu kan jag det :P Jag var lite osäker på färgerna när jag påbörjat den men blev väldigt nöjd när den var klar :) Blixtlåset sydde jag fast för hand och vek in på insidan eftersom det var för långt. Funkar hur bra som helst! Så skönt att ha alla saker lättillgängligt och så blir jag glad när jag ser den för den är så fin :)

I wanted to try and crochet something with stranded colorwork. It turned into a small pouch to put the very important yarn related accessories in :) I'm very pleased with how it turned out! Made with a size 3,0 crochet needle and cotton yarn. The zipper is second hand. I used up 23 grams of yarn. I could see myself making more of these since it was a fun and easy project :)

2 comments:

  1. Så fin! Det blir ju verkligen jättefint med mönster och färg på virkat!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack! Ja det skulle gå att göra mycket roligt med det :) Men det var lite tjaffsigare än att sticka mönster (vilket jag också tycker är lite jobbigt hehe) så jag kommer nog inte göra några större projekt.

      Delete