Pages

Thursday, March 30, 2017

Day of DIY # 114. Sock yarn soaker.

Jag har stickat en blöjbyxa!

 Först stickade jag benmuddar men de blev för tajta så jag repade upp. Jag stickade byxorna i sockgarn för att testa modellen så de kommer inte användas som legit blöjbyxor ändå (de ska vara i 100% ull, ej superwash för att stänga inne väta).

Garn: Schachenmayr Universal Color 55% ull & 45% akryl
Mönster: Frantic Mama Knitted Soaker (buu på alla mönsternamn som insinuerar att det bara är mammor som stickar/har med blöjorna att göra)
Stickor: 3 i midjeresåren och 4 till resten (strumpstickor till hela alltet).
Storlek: L
Garnåtgång: 42 gram

Jag tyckte att det var en rolig och enkel stickning. Har redan stickat 2 till, något modifierade 8) Eftersom dessa inte har ben vet jag inte om de kommer bli använda något men de är rätt så gulliga iaf! De är ganska stora också. Hade kunnat göra en mindre storlek eller gå ner en halv storlek i stickor. Kul att testa garnet, det fick jag av min mamma för några år sen :)

My first pair of knitted soakers! The pattern is called Frantic Mama Knitted Soaker and can be found on Ravelry here. It's free and very easy to follow! I made them in a sock yarn so they will not be used as real soakers (for cloth diapers). Also, the leg cuffs I made were too tight so I removed them. It was nice to test the yarn. My mom gave me it a couple of years ago and I have 3 balls left.

3 comments:

  1. De är ju fina som vanliga byxor bara.

    ReplyDelete
  2. Men ååh så gulliga de där små benmuddarna (och så klart de små benen 😉) ser ut!! Kan man få se bild på drakmodellen i muddiga byxor?

    ReplyDelete