Pages

Sunday, February 26, 2017

Day of DIY # 111. Baby neck warmers.

Hej! För ett par veckor sen plockade jag fram lite restgarn och stickade en krage till Draken. Det jag hade kom från hennes första kofta och det räckte preeecis. Jag fick sy ihop den med en litet litet nystan jag också hade sparat, förmodligen från en för lång uppläggningstråd :D Aldrig slänga vet ni ;)

Har inte lyckats få till några bilder när hon har den på sig men så här ser den ut på ett ungefär. Den är stickad med förkortade varv :) Blev bra! Eftersom den är rätstickad kommer den töja sig och hon kan nog ha den väldans länge.

Det var skoj att sticka något som gick så fort så jag la upp till en till med det sista nystanet jag hade kvar av samma sort. Järbo Fantasi heter det förresten. Sen fanns det garn kvar så jag gjorde en till likadan. Jag hade först tänkt att Draken skulle ha två om den ena blev smutsig men dessa två blev så fina tillsammans så jag skickade dem till min syster och hennes två barn istället :)

Förmodligen blir det fler också för när Draken får lite längre hals behöver hon kanske en som är längre också hehe. Babystickning alltså. Så bra!

I made three baby neck warmers in nice color shifting yarn :) The first I kept for myself and the others I gifted my sister who has two children :)

3 comments:

  1. Men vilka fantastiska! Elton har har en superbra overall hittills där han inte behövt en sån här krage men nu till våren måste vi faktiskt skaffa några bra varianter. Känns som ett så utsatt ställe på kroppen med :/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack! De var superlätta att göra. Bara räta maskor 😃

      Delete