Pages

Thursday, August 4, 2016

Day of DIY # 100. Granny square blanket for our kiddo.

 Nummer 100 är här! Och det är filten till Draken :)

En mormorsrutefilt gjord av bomull och nån tråd bambu här och där. 400 gram garn gick åt och jag använde virknål med storlek 2,5.

Det var himla svårt att få till den på bild, kanske för att färgerna är så himla starka :)

16 rutor blev det, med 12 varv i varje. Sen virkade jag ihop dem med smygmaskor (som vanligt) och 3 varv fasta maskor runt hela filten.

Tänk att det är min fjärde mormorsrutefilt!

Den gulliga kaninen är Drakens allra första gosedjur. Vi fick den av en väldigt fin vän och jag har redan hunnit gosa rätt mycket med den. Så himla mjuk och skön 8)

Och så här fina blev de två tillsammans på soffan :) Jag är extra nöjd med filten eftersom det är det första jag färdigställt till vår lilla bebbe.

 Mina tidigare filtar

My 100th post in this Day of DIY series is here! And it's the baby blanket for our baby :) It's made out of cotton and a little bit of bamboo here and there. I used up 400 grams of yarn for this project. It's crocheted with a size 2,5 needle. There are 16 squares with 12 rows in them. I finished everything off with 3 rows of single crochet.

Toodels!

4 comments:

  1. Men allllltså vad fin den blev!! Den där kommer Draken få mycket glädje av!

    ReplyDelete
  2. Här får Draken mycket att titta på. Så många härliga färger.

    ReplyDelete
  3. Alltså åh vilken fin filt Helga! En så fin present att ge sitt barn <3

    ReplyDelete