Pages

Wednesday, July 27, 2016

Day of DIY # 99. Nail polish paintings.

Hej!
Asså kolla, det är # 99! Tänk att jag dokumenterat nästan 100 projekt på den här bloggen :) Här kommer ännu ett återbruk <3

 Jag målade ju lite mer när jag höll på med byrån och här kommer det färdiga (och rätt så svårfotograferade..) resultatet.

 När vi flyttade gjorde vi oss av med vår bokhylla eftersom den blivit rätt skev och tradig. Jag hade dock en idé (inspirerad av den här manikyren) och sparade de rakaste hyllplanen.

De målades först med två lager grå färg och sen blåste jag en massa nagellack på dem :) Jag använde blåa och några lila nyanser. Finast blev det med holografiska eller skimriga lack så det blev mest såna.

De fick flytta runt lite i lägenheten när jag skulle fota dem men deras plats är ovanpå byrån i mitt rum :) Två målade återbruk i samma blickfång!

Och alla stickor :) Jag hittade den optimala förvaringen även till mina rundstickor i form av en plastask från sambons Gopro-kamera. De passade verkligen perfekt i storlek tillsammans. Score!

I painted a couple of shelves from our old book case with grey paint and then splattered them with nail polish :) Upcycling ftw!

Toodels!

No comments:

Post a Comment