Pages

Wednesday, July 20, 2016

Day of DIY # 98. Upcycled dresser.


Tadah! Byrån, i all sin prakt :)

Så här såg den ut från början. Vi fick den av Drakens farmor och farfar när vi flyttade in. Sen målades den med två lager vit färg.

Lådorna fick lite tape och extra färg. För flera år sen köpte jag mörkgrå och ljusgrå färg från Biltema till något projekt som jag inte riktigt minns nu hehe. Detta var den mörkgråa... Trodde färgen skulle vara mörkare vad med namnet, men det blev bra ändå :)

Vi köpte nya handtag på IKEA eftersom de gamla var trasiga.

I byrån ligger bebbens kläder :) Skönt att ha allt samlat på ett lättåtkomligt ställe.

Och ovanpå byrån står mina stickor, virknålar och lite sånt nääz. Är så himla nöjd med det här projektet! Den blev precis som jag hade föreställt mig och ville ha den :)

Tadah! The finished dresser :) It's painted with two coats of white color and then the drawers have a coat of "dark grey" (I think it's pretty light but that's what it was called) as well. I'm super pleased with it :) It fits the baby's things and it's nice to have a place for everything!

Toodels!

6 comments:

  1. Vad fint det blev.

    ReplyDelete
  2. Vad snygg den blev, den där byrån skulle jag gärna ha här hemma:)

    ReplyDelete
  3. Wow, blev hur bra som helst! Alltid så roligt med DIY! :) www.nouw.com/hellofebruary

    ReplyDelete