Pages

Sunday, May 1, 2016

What I eat in a day # 1.

Hej!
En sak som jag tycker är kul och inspirerande är "what I eat in a day"-videos på youtube. Det är alltså folk som filmar vad de äter under en dag. Det är ganska varierande och jag har tänkt göra ett inlägg med lite tips på matlagningsinspiration längre fram :) Jag har velat göra ett sånt här inlägg länge men glömmer alltid bort det halvvägs in i dagen haha. Nu när jag jobbar halvtid är det iaf lite lättare att få till det eftersom jag äter lunch hemma för det mesta. Och så döpte jag den till # 1 för jag tänkte att det kanske blir fler :)

 Till frukost blev det smoothie med banan, jordgubbar, morot, rödbeta, havregryn, solrosfrön och mandelmjölk (som vi hade över från ett annat recept).

Sambon fick en flaska att ha med till skolan :)

Mina mellisar som jag tog med till jobbet den dagen, mini plommontomater, gurka och en passionspudding.

Sen kom jag hem och åt två tunnbrödsrullar med Flora och en chokladmilkshake men det blev det ingen bild på för då hade jag glömt det här inlägget haha.

Till kvällsmat gjorde vi supergoda wraps! Hummus, avokado, romansallad, spenat, marinerade portabellosar, gurka och tomat. Sambon gjorde egna tortillabröd :)

Jag åt mina i salladsbladen :) Obs på att jag proppade den alldeles för full och absolut inte kunde äta den så sen haha.

 
Det var riktigt gott! (men lite kladdigt hehe)

Eftersom jag behöver få i mig lite mer mat nu för tiden har jag börjat äta kvällsfika de flesta dagar. Och jag är smått besatt av chokladmilkshake just nu (haha kanske ni fattade eftersom jag åt det två gånger på en dag)... Bara mixa 1-2 bananer med 1-3 frysta bananer, kakao och havremjölk. Så himla gott!!!!! Plus kolla vad fint grytunderlägg sambon fick i födelsedagspresent av min mamma :) Jag vill bara äta den.

Och igår var det Valborg. Sambon och jag firade med att bara vara med varandra och laga jättegod mat! Som jag fotade så det kommer nog upp på bloggen om några dagar (veckor?) hehe. Det var skönt att inte vara i något festsammanhang utan bara vara hemma och mysa. En liten promenad blev det iaf. Det var ju faktiskt vår sista Valborg i tvåsamhet! IIh.

Pictures of what I ate in a day!

Toodels!

3 comments:

  1. Åh, wrapsen lät så himla goda! Ska se till att äta det i veckan bara för det :) Och ja, grytunderlägget såg verkligen fint (och lite ätbart) ut :D

    ReplyDelete
  2. Är det alltså upp till fem bananer i en milkshake?? :o Det är ju en hel klase! Vilket underbart underlägg, antar att det är köpes eftersom jag inte sett det på bild förut.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha ja ibland blir det så många. Ska det va så ska det va ;) Ja mamma köpte det på Världsbutiken.

      Delete