Pages

Monday, May 16, 2016

Weekly update, week 19.

Hej!
Måndag och dags att se vad jag hittade på för slöjdigt förra veckan.

 Jag broderade de tre cirklarna som var kvar på ryggen. Återstår att se om jag ska cirkla loss på hela stycket eller om det blir nåt annat under.

Det är ju en karamell jag kan suga på ett tag till så jag fortsatte på framsidan med streck. Asså det här broderiet är så soft! Liten tankeverksamhet - stor reward. Yäs.

Den här midjetröjan blev fin men garnet töjde sig tyvärr en del så det var inte så kul att ha den. Så tänkte jag whattafakk jag slänger den i tvättmaskinen. Den krympte. Men lika glad för det var jag (faktiskt!) för den låg ju bara i garderoben och tog plats. Så här kul såg det ut när jag provade den.

Så jag sprättade av knapparna, klippte sönder den och sydde en dyna. Som jag ska försöka fixa lite foton på i veckan :)

Sen fick jag nån slags jeans-mani (tre sömnadsprojekt på raken...) och klippte sönder en massa jeans. Tur jag har en sambo som 1. använder jeans och 2. tar sönder dem ibland.

Mmm jeansrutor.

Den här veckan tror jag att det blir mer broderande på tröjan och förhoppningsvis blir jag färdig med det senaste jeansprojektet. Jag får väl ta mig i kragen snart och sticka en tröja till Draken. Planen är att göra den här koftan från Drops med det gröna växtfärgade garnet. Så fint att jag redan då tänkte det skulle bli en barnkofta. Då visste jag ju inte att jag alldeles snart skulle få ett litet drakbarn i magen.

Last week I embroidered and made a cushion from a shrunken cardigan. I also started my third sewing project with jeans. Crazy for them jeans at the moment apparently!

Toodels!

No comments:

Post a Comment