Pages

Sunday, May 17, 2015

Day of DIY # 82. Knitted pillow casing.

Hej!
Här kommer ett till kuddfodral. Till mitt eget hem den här gången :) Fodralet var jättesvårt att fotografera. Antar att det är den rödorangea färgen som flippar ut. Ni får tänka bort det neoniga eftersom jag inte hade så stora framgångar i photoshop :P Sambon tog alla bilder förutom den första :) Hänger på Fredrikas sypepp och Husmorsskolans Syförening med denna också :)

 Först stickade jag dominorutor i garn från Klippans Yllefabrik. Rotade fram ett passande tyg, band och lite bomullsgarn.

Och sydde ihop det hela. Är ganska förtjust i snörning.

Jag började med 4 små dominorutor och la sen upp till en stor på sidan av dem. Till höger är det ett parti rätstickning bara för att få den mer kvadratisk. Hade min favoritstorlek på stickor (3).

Blev inspirerad av min mammas dominostickning och gjorde några varv slätstickning. Tycker det blev fint :) Dessutom matchar kudden vårt soffbord vilket ju är lite kul.

Dominostickning är så roligt :) Drömmer om en tröja...

My latest finished knit! A pillow casing with woolly domino sqaures. The ribbons are crocheted with cotton yarn and I found the dark blue fabric in my closet. No trips to the shop for this one ;) The lighter red yarn made it very hard to photograph. It's not this bright IRL. Anyways, I'm pleased and it matches our sofa table :D

Toodels!

3 comments:

  1. Jättefint! Men jag insåg att jag inte ens har sett det nya soffbordet live.. :(

    ReplyDelete
  2. Så fin. Jag har ju sett den IRL.

    ReplyDelete
  3. Alltså SÅ tuff och vacker!!! Synd att det är så svårt att fota röda färger alltså - jag brukar få samma problem. Men jag känner in alla toner från oxblod till tomat och jag njuter! Så läckert mönster <3

    ReplyDelete