Pages

Tuesday, January 13, 2015

Before and after.

Hej!
I lägenheten jag delar med sambon har jag ett eget rum. En lyckans ost skulle jag kunna kallas, ja. Det här rummet har dock svämmat över av saker och var till slut inte så himla trevligt att vistas i. Jag har tänkt 100 gånger att jag ska ta tag i det. Sortera och rensa ut. Plocka och städa. Alltså i typ ett halvår-år haha. Efter nyår fick jag ett ryck och har spenderat några städiga timmar där inne. Här är en liten sneak peek på min progress.

Först och främst så fick jag en radio med usb-port av sambon i juleklapp. Vilket jag önskat mig och blev jätteglad för tjoho! Ska det städas underlättas det ju med musik. Falconer gjorde mig fett pepp och effektiv.

Lådorna och skåpet var överfulla och på golvet stod påsar med garner i. Min fåtölj var täckt med tyger och kläder som ska sys om.

Rensade ut flera kilo tyger som jag haft länge och aldrig använt. Någon annan kan ha glädje av dem istället! Av de tre plastbackarna som hade tyger är nu bara en kvar. De två som blev tomma fick husera garn och nu är det inget som ligger på golvet och skräpar. Fåtöljen går numera utmärkt att sitta i.

Myshörna.

En sån här tedrickande+stickande idyll snubblade sambon på. Det bästa bordet har jag fått av svåger J som helt fattar grejjen med regnbågar = typiskt bra! De fina pulsvärmarna har min mamma gjort. Snart ska jag också lära mig tvåändsstickning :O

Inte helt färdigt i rummet än men räääätt så mycket bättre nu :) Går och kikar in ett par gånger om dagen haha :)

Some improvements to my craft + computer room. I got rid of several kilos of fabrics and can now fit everything in boxes or drawers. What a relief! Now I can sit in my chair and knit and drink tea :) Yey!
Toodels!

2 comments:

  1. Looks good! So cool that you have your own room for your hobby and stuff :)

    ReplyDelete
  2. Vilket inspirerande rum! Vill jag också ha.

    ReplyDelete