Pages

Tuesday, December 16, 2014

Day of DIY # 71. Embroidered jacket.

Hej!
Trying something new today. Short english summary at the end of the post.

Jag fick för mig att jag skulle börja skriva på svenska. Jag började ju skriva på engelska när detta var en nagelblogg (vilket det ju inte är så mycket längre) så att alla engelskkunniga skulle kunna läsa. Men nu tror jag nog mest det är svensktalande som läser. Och det är mycket jobbigare att skriva om slöjdiga saker på engelska haha. Fast jag har lärt mig massa nya ord! :) Men jag testar. Kanske blir det här det enda inlägget på svenska. Eller så blir det världens succé hurra! Här är i alla fall mitt senaste färdiga broderi :) Och så är det ju Husmorsskolans Syförening idag!

Jag har varit sugen på att brodera mer på mina kläder. Och min jacka kändes som ett tacksamt objekt. Fick för mig att brodera mitt namn i runskrift. På isländska för det var roligare runor :P Zickzacket på ärmen är reflextråd. TA PÅ ER REFLEXER!!!

Köpte jackan på loppis för en tjuga. Sommaren 2008 och nån dag efter jag hade kommit hem från Hultsfredsfestivalen. Eftersom det fortfarande typ är höst i Skåne kan jag ha den än. Såg att i bakgrunden var visst min främsta slöjdinspiratör och även mamma med. Hej hej! Ville ju ha lite mer livad bakgrund än mitt vardagsrum va.

Broderitråden är från Erikshjälpen, köpte en påse med massa olika för 20 spänn eller nåt sånt. Tycker jag känns helt lagom.

Here's my latest embroidery, my name in runes on a jacket. Icelandic letters since they were more fun. The embroidery floss is thrifted and the zig zag on the cuff is reflector thread since ya know, it's really dark this time of year.
Toodels!

7 comments:

  1. Broderiet lyfte jackan, hälsar en (smickrad) slöjdinspiratör.

    ReplyDelete
  2. wow ! så enkelt men snyggt att pimpa till kläder .

    ReplyDelete
  3. Vad fint! Och praktiskt också, med reflextråden.

    ReplyDelete
  4. Replies
    1. Och åååh, jag vill också vara i mammas trädgård... :(

      Delete
    2. Jag vill också att du ska vara där!

      Delete