Pages

Monday, October 1, 2012

Day of DIY # 13.

Hellu!
Here's another upcycling post for Klockarbarns challenge. It's not of a finished product but more one stage in making something.

Sadly this big jar wasn't thrifted. I bought it for the purpose of dying stuff. And that's what I'm doing here. Inside is an old t-shirt. The color is made from coffee and one bag of tea. Not to be all wasty I just poured in new water in the coffee maker and re-used the filter that was already in :)

Here's how it turned out. I wasn't expecting any pattern but it turned out pretty cool. It's cut to strips though :P It's for a new rug, like this one.

Toodels!

6 comments:

  1. Häftigt sätt att färga på! Själv använder jag kaffesumpen som gödning till blommor, men det är klart, jag skulle ju kunna färga med det innan jag kastar ut det i jorden. :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jaha kan man göra det, det visste jag inte :) Kanske ska prova det!

      Delete
  2. Arbete pågår alltså!!?? Blir häftigt att följa. Ja, fläckar brukar ju bita sig fast, närhelst så inte önskas. Min slutsats är därför att den här färgtekniken är envetet färgfast!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja det var det jag tänkte. Skulle vilja prova färga med rödvin också :P Aa arbetet pågår. Har bara så många projekt igång samtidigt. Som vanligt :P

      Delete
  3. Spännande se slutresultatet. Den andra blev ju bra! Innovativt med kaffe och te!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja så småningom blir det färdigt. Jag tenderar att ha lite för många idéer och projekt samtidigt bara :P

      Delete